Skip to main content
Wiadomości

Rodzaje komunikacji stosowane w karierze PR

Kariery w public relations wykorzystują zintegrowaną komunikację do modyfikowania publicznego wizerunku firmy, produktu lub osoby. W ramach prac PR można użyć wielu różnych narzędzi do stworzenia skutecznego planu marketingowego, który można odpowiednio dostosować.

Relacje z mediami odnoszą się do ogłaszania produktów i/lub firmy w różnych częściach prasy, takich jak gazety, magazyny, biuletyny, Internet lub telewizja. Odpowiednie historie są przekazywane mediom w celu promowania produktów, od których media nie mogą przyjmować prezentów. Kluczowe narzędzia są wykorzystywane w media relations i obejmują takie elementy jak:

– Materiały prasowe zawierają pisemne informacje wspierające firmę. Mogą to być komunikaty prasowe, historia firmy lub informacje o funkcjonariuszach organizacji.
– Wiadomości (dźwiękowe lub wideo) zawierają wstępnie nagrane informacje o firmie jako część historii.
– Matt Release to artykuł pisany jako materiał wypełniający. Zwolnienia Matte są wysyłane za pośrednictwem usług konsorcjalnych, e-mailem, faksem lub pocztą.
– Serwis internetowy Press Room odwołuje się do mediów i podaje dane kontaktowe firmy.

Wycieczki medialne mają miejsce, gdy firmy wysyłają przedstawiciela firmy, aby omówić nowy produkt w programach telewizyjnych lub radiowych. Przedstawiciele ci przeprowadzają również wywiady online i offline z reporterami. Rzecznik może, ale nie musi być pracownikiem firmy. Niektóre firmy zatrudniają niezależną osobę lub osobę uważaną za eksperta.

Newslettery służą do regularnego kontaktu z odbiorcami. W przypadku tych listów informacyjnych wykorzystywana jest poczta elektroniczna i poczta zwykła, które, jeśli są skuteczne, są dobrze odbierane.

Wydarzenia specjalne obejmują bardzo szeroki wybór przedmiotów, w tym przyjęcia, kolacje czy pokazy. Grupa docelowa może być bardzo konkretna lub bardzo zróżnicowana. Upewnienie się, że odpowiedni komunikat jest pokazywany opinii publicznej, jest bardzo ważne w przypadku tego typu narzędzia.

Zadania ustne mogą obejmować konwencje, spotkania lub inne pokazy. Głównym celem zaangażowania ustnego jest budowanie ekspertyzy.

Sponsoring służy do budowania świadomości marki poprzez skojarzenie z planowanym wydarzeniem lub grupą. Możliwości te mogą obejmować zarówno poziom lokalny, jak i międzynarodowy, od koszulek po samochody i inne przedmioty.

Relacje z pracownikami są ważne dla informowania pracowników o informacjach biznesowych, takich jak informacje o pracownikach, wydarzeniach firmowych i inne informacje komunikacyjne.

Relacje ze społecznością i filantropia polegają na budowaniu dobrych relacji z częściami społeczności, aby zminimalizować złą reklamę, która może się pojawić.