Skip to main content

Obecnie istnieje niewiele książek, które służą zarówno do nauki programowania, jak i do zabawy, zwłaszcza dla dzieci. Książka Ala służy obu.

W rzeczywistości ta książka dotyczy tworzenia gier w języku Python, ale służy również jako podstawa do „przełamywania lodów” dla tych, którzy myślą, że programowanie jest przeznaczone tylko dla „maniaków komputerowych”. Według Ala „programowanie nie jest trudne. Ale trudno jest znaleźć materiały dydaktyczne, które nauczą Cię, jak robić interesujące rzeczy z programowaniem. Inne książki komputerowe obejmują wiele tematów, których większość początkujących programistów nie potrzebuje. Z tej książki dowiesz się, jak programować własne gry komputerowe. Uczysz się przydatnej umiejętności i bawisz się nią w fajne gry! ’

Pozwala czytelnikom stworzyć interaktywną grę w Pythonie i rozwinąć umiejętność później, używając pygame do tworzenia animacji i dźwięku, co jest bardzo ważnym aspektem tworzenia gier.

Dla kogo jest ta książka?

Programowanie nie jest trudne. Ale trudno jest znaleźć materiały dydaktyczne, które nauczą Cię, jak robić interesujące rzeczy z programowaniem. Inne książki komputerowe obejmują wiele tematów, których większość początkujących programistów nie potrzebuje. Z tej książki dowiesz się, jak programować własne gry komputerowe. Uczysz się przydatnej umiejętności i bawisz się nią w fajne gry! Ta książka jest przeznaczona dla:

Całkowicie początkujący, którzy chcą nauczyć się programowania, nawet jeśli nie mają wcześniejszego doświadczenia w programowaniu.

Dzieci i nastolatki, które chcą nauczyć się programowania poprzez tworzenie gier. Dzieci w wieku od 9 do 10 lat powinny mieć możliwość śledzenia.

Dorośli i nauczyciele, którzy chcą uczyć innych kodować.

Każdy, młody lub stary, który chce nauczyć się programować, ucząc się profesjonalnego języka programowania.

Książka zawiera 20 rozdziałów

Bardzo niezwykłym aspektem tej książki jest to, że zamiast normalnych książek o programowaniu, które najpierw przedstawiają zasady, a następnie aplikację, książka Ala pokazuje bezpośrednio kod źródłowy gier i wyjaśnia zasady programowania na podstawie przykładów.

Ta książka nie jest przeznaczona do tworzenia gier z zaawansowaną grafiką, ale do gier, które są wystarczająco dobre, aby przyciągnąć graczy online lub jako gra na telefony komórkowe, jak powiedział Al:

Kilka pierwszych gier, które stworzymy razem w tej książce, będzie prawdopodobnie wydawać się proste w porównaniu z grami, w które grałeś na Xbox, Playstation lub Wii. Nie mają wymyślnej grafiki ani muzyki, ale to dlatego, że mają nauczyć cię podstaw. Są celowo proste, dzięki czemu możemy skupić się na nauce programowania. Gry nie muszą być skomplikowane, aby były zabawne. Hangman, Tic Tac Toe i tworzenie tajnego kodu są łatwe do zaprogramowania, ale także zabawne. Wyjaśnia każdy aspekt Pythona od instalacji do używania pygame do odtwarzania dźwięku i animacji. Podsumowując, dobra, solidna i interaktywna metoda, która jest używana wszędzie. Zalecane dla wszystkich grup wiekowych i poziomów programowania. ’

mediakoder.pl

Leave a Reply