Istnieje kilka dobrych i istotnych cech lub cech, które powinien rozwijać uczeń szkoły średniej, który studiował sztuki wizualne. Niektóre z tych właściwości omówiono poniżej.
1. Pomysłowość:
Osoba zaradna jest w stanie w pełni wykorzystać zasoby dostępne w swoim otoczeniu, aby osiągnąć większe rzeczy. W ramach programu sztuk wizualnych uczeń jest szkolony, aby polegać na dostępnych narzędziach artystycznych, materiałach i sprzęcie w swoim środowisku, aby tworzyć kreatywne i użyteczne produkty. Uczą się rozumieć potrzebę samowystarczalności. Nawet gdy zasoby są ograniczone, starają się polegać na nielicznych dostępnych, aby wytwarzać artefakty, które spełniają potrzeby społeczeństwa.
2. Praktycznie:
Program sztuk wizualnych ma charakter praktyczny i dlatego pomaga uczącym się zdobyć praktyczne umiejętności niezbędne do rozwiązania większości wyzwań stojących obecnie przed rynkiem pracy. Te praktyczne zajęcia pomagają również trenować ciało i utrzymywać je w zdrowiu przez cały czas.
3. Dobry obywatel:
Artysta wizualny jest szkolony w tworzeniu dzieł sztuki dla dobra swojego społeczeństwa i całego narodu. Pomaga to artyście w wykonywaniu jego praw i obowiązków obywatelskich, czyniąc go dobrym obywatelem.
4. Wyobraźnia:
Uważa się, że student sztuk wizualnych ma dużą wyobraźnię i potrafi wygenerować wiele nowych pomysłów ze swojego otoczenia, zarówno z ruchomych, jak i nieożywionych przedmiotów.
5. Uważny:
Aby jak najdokładniej przedstawić rysunki krajobrazowe, artysta musi być uważny. Oczekuje się, że stworzy dzieła sztuki, aby przekazać swoje spostrzeżenia ogółowi społeczeństwa. Musi być wyczulony na zmiany w swoim otoczeniu, aby mógł je jasno komunikować w swoich pracach.
6. Zarządzalne:
Potrzeba zarządzania zasobami osobistymi w celu osiągnięcia optymalnej satysfakcji z życia może zostać zaspokojona poprzez zdobycie praktycznych umiejętności planowania i organizacji poprzez sztukę. Stosując takie umiejętności w swoich zasobach osobistych, uczeń jest w stanie lepiej zarządzać swoimi zasobami.
7. Posiadający wiedzę naukową i technologiczną:
Student jest przeszkolony w stosowaniu wiedzy naukowej w życiu. Osiąga się to, ponieważ uczeń pracuje z narzędziami, materiałami i procesami. Stosuje podstawową wiedzę naukową do stosowania, leczenia i pielęgnacji.
Uczący się wykorzystuje również wiedzę technologiczną do produkcji swoich artefaktów. Pozwala mu to na szybsze wytwarzanie artefaktów w dużych ilościach. Studenci uczą się wykorzystania nowoczesnych narzędzi technologicznych i maszyn w swoich produkcjach artystycznych.
8. Spokojne:
Umiejętności niezbędne do budowania zdrowej rodziny i relacji międzyludzkich znajdują odzwierciedlenie w działaniach artystycznych. Kontrastujące elementy projektu, takie jak linia, kształt, faktura itp., Są dobrze zorganizowane w przyjemne relacje. Dzięki temu uczeń może żyć w zgodzie z ludźmi z różnych kultur.
9. Kreatywne:
Od ucznia oczekuje się rozwinięcia umiejętności tworzenia czegoś nowego. Można to osiągnąć poprzez organizację i badanie materiałów artystycznych, narzędzi i technik w celu osiągnięcia różnych efektów. Kreatywne myślenie rozwija się również, gdy uczeń angażuje się w systematyczne działania związane z rozwiązywaniem problemów, takie jak identyfikowanie, wybieranie, gromadzenie i analizowanie pomysłów na tworzenie artefaktów.
10. Przytulne:
Oczekuje się, że uczeń będzie przyjazny ludziom, z którymi współdziała w społeczeństwie. Można to osiągnąć, jeśli uczeń jest zaangażowany w zajęcia rekreacyjne i rekreacyjne, takie jak zwiedzanie wystaw sztuki, galerii, muzeów, parków narodowych itp.
11. wartość:
Uczeń musi docenić dziedzictwo kulturowe narodu. Można tego dokonać poprzez zdobycie wiedzy z zakresu historii sztuki, uznania i krytyki artefaktów. Ćwiczenia te pomogą uczniowi zrozumieć znaczenie i przydatność sztuki, aby mógł lepiej je docenić.
12. Samodyscyplina:
Wstępny projekt i planowanie są przedmiotem szczególnej uwagi na szkoleniu sztuk wizualnych. Ta cecha jest bardzo istotna, ponieważ pomaga artystom być prawdomównymi i zawsze dotrzymywać terminów ukończenia projektów i umówionych spotkań.
13. Cierpliwość:
W programie sztuk wizualnych podkreśla się potrzebę tolerancji i wielkoduszności. Poprzez staranną organizację form sztuki i dokładne przedstawianie dzieł sztuki, uczeń rozwija postawę wyczekiwania lub cierpliwość. To pomaga mu radzić sobie ze stresami i napięciami życia.