Skip to main content

Jeśli uważasz, że PR jest martwy, tracisz wiele możliwości widoczności marki, które PR wnosi w erze cyfrowej. Oczywiście czasy się zmieniły. Dawna taktyka tradycyjnego public relations, przejawiająca się w koordynacji wydarzeń strategicznych, komunikacji kryzysowej, zarządzaniu reputacją, targach, możliwościach sponsoringu, docieraniu, dystrybucji informacji prasowych i wykorzystaniu tradycyjnych mediów (radio, telewizja, gazety) – teraz doprowadziło do bardziej cyfrowego podejścia.

Strategie, które mają zastosowanie zarówno do tradycyjnego, jak i cyfrowego PR, zbiegają się w punkcie, w którym budowane są i zarządzane połączenia. Jednak cyfrowy PR ma dodatkowe zalety optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i budowania linków w sieci, zapewniając jednocześnie wymierne i namacalne wyniki i spostrzeżenia oraz tworząc treści, które można łatwo udostępniać.

Dlaczego PR online powinien być zintegrowany z SEO?

SEO i PR współpracują ze sobą na więcej niż jeden sposób. Po pierwsze, tworzenie najwyższej jakości treści może zapewnić Ci linki zwrotne do Twojej witryny. Im więcej uwagi mediów przyciąga Twoja marka, tym więcej linków do Twojej witryny otrzymasz. Wreszcie, dzięki doskonałemu procesowi PR, możesz budować lepsze relacje z influencerami w swojej branży, dając więcej linków z blogów i postów w mediach społecznościowych, co prowadzi do wzrostu SEO.

Ponieważ domena PR online jest bardziej sprecyzowana niż tradycyjna, pomoże to zwiększyć widoczność Twojej marki i klientów w Internecie. Jednak integracja między SEO i PR staje się znacznie silniejsza, gdy jest realizowana strategicznie.

Oto 6 najlepszych sposobów na zwiększenie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek dzięki PR online.

1. Zjednocz swoje cele w zakresie SEO, PR i innych działań marketingowych

Każda z tych koncepcji marketingowych ma swoje unikalne style wykonalności, ale cel jest ten sam. Podczas gdy SEO wykorzystuje kanały cyfrowe do łączenia się z klientami i generowania większej liczby potencjalnych klientów, PR w dużej mierze opiera się na relacjach z mediami, aby zwiększyć ekspozycję marki w mediach. Ostatecznie ich celem jest dotarcie do klientów – i to jest część, na której musisz się najbardziej skoncentrować. Tylko wtedy możesz korzystać z możliwości różnych kanałów.

2. Wykorzystaj dane uzyskane z badań zarówno SEO, jak i PR, aby stworzyć ogólną personę.

Podczas gdy SEO opiera się na badaniach odbiorców, aby stworzyć osobowość marki, PR koncentruje się na badaniach mediów, aby znaleźć rodzaje publikacji, które przemawiają do odbiorców marki i szukać reporterów poruszających tematy związane z marką. Połączenie obu wyników tworzy silną, zunifikowaną osobowość.

3. Koordynuj treść i słowa kluczowe we wszystkich kanałach cyfrowych, aby stworzyć ujednoliconą tożsamość marki.

Wszystkie Twoje posty w mediach społecznościowych i na blogu, e-booki, biuletyny, strony docelowe, reklamy wideo, posty w mediach i komunikaty prasowe powinny przekazywać obraz, który Twoja marka stara się przekazać.

4. Wykorzystaj swoją wiedzę z zakresu PR jako przewodnika do tworzenia treści.

Dzięki odpowiednim badaniom eksperci PR uzyskują dane na temat rodzaju treści, które ich odbiorcy uznają za konsumpcyjne, wartościowe i którymi można się dzielić. Niech ta wiedza poprowadzi Cię w tworzeniu wysokiej jakości treści SEO. Podczas gdy specjaliści SEO tworzą głośne treści, umieszczają najbardziej odpowiednie słowa kluczowe i udostępniają je w kanałach mediów społecznościowych, eksperci PR powinni być zajęci prezentowaniem tych treści i przyciąganiem jak największej uwagi za pomocą wysokiej jakości linków.

5. PR może wykorzystać strategię SEO ze słowami kluczowymi

Słowa kluczowe używane w komunikatach prasowych mogą zachęcić dziennikarzy do używania tych ukierunkowanych słów kluczowych podczas opisywania marki, zwiększając prawdopodobieństwo, że firma pojawi się w wyszukiwaniu tych określonych terminów.

PR powinien wykorzystywać i rozszerzać strategię słów kluczowych SEO – na przykład słowa kluczowe i frazy kluczowe powinny pojawiać się w krytycznych wypowiedziach, komunikatach prasowych, wywiadach medialnych, dokumentach z najczęściej zadawanymi pytaniami, biogramach w mediach społecznościowych, tytułach i opisach meta witryny oraz kopiach witryny.

6. Połącz się z wpływowymi osobami z najwyższej półki w swojej branży

Influencer marketing nie podlega negocjacjom podczas integracji działań SEO i PR dla Twojej witryny. Łączenie się z wpływowymi osobami może pomóc w uzyskaniu wysokiej jakości linków zwrotnych z mediów, innych firm i stron o dużym natężeniu ruchu. Nawiązując połączenia z tymi wpływowymi osobami, zwiększasz szanse, że udostępnią oni Twoje treści swoim odbiorcom, a nawet powiążą się z Twoją witryną, dzięki czemu takie treści będą bardziej widoczne, połączone i oczywiście udostępnione.

SEO jest kluczowym aspektem budowania trwałej obecności w Internecie, ale działa lepiej, gdy łączy siły z PR, aby osiągać dobre wyniki. Na przykład link z Forbesa, nawet jeśli jest to link tekstowy, przeważa nad komentarzami na blogu. Musisz więc skupić się na tworzeniu wysokiej jakości treści, które można udostępniać. Chcesz również, aby Twoje treści były odpowiednio i proporcjonalnie wypełnione słowami kluczowymi, dodanymi do tego, że muszą być odpowiednie dla grupy docelowej.